تبلیغات
IRANSUV

IRANSUV
تازه های خودرو کشور و دنیا 
قالب وبلاگ
چت باکس


تاریخچه شورولت
نام این کمپانی از راننده موفق سویسی به نام لویس شورولت این کمپانی گرفته شده است.در شهر نیویورک امکان کار بر روی اتومبیل‌ها و کامیونهای کارخانه ویلیام والتر برای لویس به وجود آمد.او سپس در کارخانه های متعددی شروع به کار کرد و توانست خود را به عنوان یکی از بهترین راننده ها نشان دهد و این امر موجب آن شد تا توجه ویلیام دورانت موسس کمپانی جنرال موتورز به وی جلب شود و لویس را به عنوان راننده کمپانی جنرال موتورز بر گزید.لویس و دورانت اتومبیلی به سبک اتومبیل های فرانسوی طراحی و تولید نمودند و نام آن را شورولت گذاشتند.




در سال ۱۹۱۱ نمونه کلاسیک و شش سیلندر این مدل به بازار آمد . در سوم نوامبر همان سال کمپانی جنرال موتور تاسیس شد . ۲۹۹۹ دستگاه از این مدل نیز در آن سال بفروش رسید.
کمپانی ماسون موتورز که قبلا تحت نظارت دورانت بود واگذار و در سال ۱۹۱۳ کمپانی جنرال موتورز و ماسون موتور با یکدیگر ادغام شدند.
در سال ۱۹۱۳ اتومبیل چهار سیلندر به نام بابی در دو مدل یک سرنشین و سلطنتی ، در رنگ های آبی و سفید تولید شد.
طرح رنگ آمیزی این مدل از کاغذ دیواری هتل اقامت دوران در فرانسه الهام گرفته شده بود .
در سال ۱۹۱۳ لویس شورولت و دو نفر دیگر به نام های هافلر و جی بویر تصمیم گرفتند کارخانه تولید موتور های هوایی را تاسیس کنند . اما این کارخانه در همان سال اول ورشکست شد و در سال ۱۳۱۴ لویس شورولت بصورت مرموزی کشته شد و هنوز راز قتل لویس در پرده ای از ابهام است .
در سال ۱۹۱۴ در شهر نیویورک تعداد ۵۰۰۵ دستگاه اتومبیل تولید شد و در همین سال مدل دیگری به نام ۴۹۰ و با قیمت ۴۹۰ دلار به بازار عرضه شد.
طی دوسال تعداد ۷۰۷۰۱ دستگاه از این اتومبیل بفروش رسید و در سال ۱۹۱۷ اولین اتومبیل مسقف این کمپانی ساخته شد.
در سال ۱۹۱۸ ، شورولت شروع به تولیدات تجاری مانند کامیون کرد . در سال ۱۹۱۹ شورولت به دو بخش کمپانی دورانت و بخش جنرال موتورز تقسیم و تا قبل از جنگ جهانی ۱۴۹۹۰۴ دستگاه اتومبیل تولید نمود.
در سال ۱۹۲۱ یعنی پس از پایان جنگ جهانی اول شورولت به علت کمبود سرمایه پنج میلیونی تا مرز سقوط پیش رفت .

ولی با مدیریت خوب در مدت کمتر از ده سال به یکی از بزرگترین کارخانجات اتومبیل سازی جهان تبدیل گشت .
یکی از مشکلات وارد شده به این کمپانی ، برگشت خوردن موتور های هواپیمای تولیدی شورولت بود که ضرری بزرگ به کمپانی تحمیل کرد.
در سال ۱۹۲۷ اتومبیل جدید شورولت توانست از نظر تعداد تولیدات مقام نخست را در صنعت بخود اختصاص دهد . این وسیله نقلیه به تعداد یک میلیون و هزار و هشتصد و هشتاد دستگاه تولید شد.
در سال ۱۹۲۹ طرح جدیدی از یک اتومبیل شش سیلندر و طراحی چهار سیلندر از همین اتومبیل ، به منظور کاهش
قیمت ارائه و از آن به تعداد ۱۳۲۸۶۰۵ دستگاه تولید شد .مشکلات مالی کمپانی در دهه ۱۹۳۰ با فروش بالای اتومبیل در بازار آمریکا برطرف شد.در سال ۱۹۳۳ کنودسن مدیریت جی ام را برعهده گرفت و ام ای کویلی نیز مدیریت کمپانی شورولت را عهده دار شد .
با شروع کار کویلی اتومبیل های شورولت به اتومبیل هایی مستحکم و قوی تبدیل شدند.
در سال ۱۹۳۵ شورولت تولید ده میلیون اتومبیل خود را جشن گرفت . در سال ۱۹۳۶ سیستم ترمز های شورلت بصورت هیدرولیک در آمد . در سال ۱۹۳۹ کمپانی با تولید پانزده میلیونی خود ، اتومبیل های استیشن را به بازار عرضه کرد .
قبل از جنگ جهانی ، کمپانی رکورد فروش اتومبیل را در سال شکست و در سال ۱۹۴۱ رقمی معادل یک میلیون و چهارصد هزار فروش را در بازارهای جهانی به نام خود ثبت کرد.
در آن سال یکی از اتومبیل های کوپه کمپانی در چند مسابقه اتومبیلرانی موفق به کسب مقام اول شد.
در سال ۱۹۴۸ شخصی که یکی از مدیران موفق جی ام بود به نام آرسترونگ سرپرستی شورولت را بر عهده گرفت.
با ورود این شخص دوباره سبک تولیدات عوض شد و مدل های بل ایر هارد را در سال ۱۹۵۰ به بازار عرضه کرد .
بر اثر این سبک جدید غیر از تغییرات در بدنه اتومبیل ، تغییرات عمده ای در ساختار موتور و قیمت آن حاصل شد .
از سال ۱۹۵۰ به بعد بیشتر مدل های شورولت تمام اتوماتیک بودند . یکی از کارهای آرسترونگ تولید مدلهای ارزان قیمت بود که در رشد اقتصادی کارخانه اهمیت زیادی داشت.
همچنین در سال ۱۹۵۰ مهندس هارلی ، اتومبیل کوروت را طراحی و تولید کرد و در سال ۱۹۵۹ دو مدل کوروایر و ایمپالا به بازار عرضه شد.

علی رغم اینکه این دو مدل نتوانستند مانند اتومبیل های مطرح کمپانی فروش بالایی داشته باشند ، ولی با این حال تا سال ۱۹۶۹ تولید آنها ادامه داشت .
در سال ۱۹۶۲ چوی۲ بعنوان مدلی برگرفته از کوروایر و ایمپالا طراحی و ساخته شد و در سال ۱۹۶۴ مدلی بزرگتر از آن تولید و به بازار عرضه شد . همچنین در همان سال کاپریس با قدرت ۹۰ اسب بخار تولید شد و قیمت ۳۳۴۷ دلار در کنار چوی که قیمتی معادل ۲۰۲۸ دلار داشت ، به معرض فروش گذاشته شد .
در سال ۱۹۶۷ مدلی اسپرت و کوپه بنام کامارو ساخته و تا دو دهه بعنوان یکی از مطرح ترین اتومبیلهای اسپرت ، که از هر نظر حادثه جویان را به خود جلب کرده بود ، تولید می شد.
یکی از مطرح ترین مدل های کامارو مدل ایروک – زد ، با حجم ۵۷۰۰ سی سی بود که با موتور ال ۹۸ مدل کروت در سال ۱۹۸۹ به بازار عرضه شد . قدرت این اتومبیل ۲۴۰ اسب بخار و سرعت نهایی آن ۲۴۰ کیلومتر در ساعت بود.
در دهه ۱۹۷۰ ، از موتور های کمپانی شورولت توسط بسیاری از کارخانه های دیگر مانند اپل و الدزمبیل که موتور اتومبیل‌های شش و هشت سیلندر خود را از کمپانی خریداری می کردند ، استفاده می شد.
در اوایل دهه ۱۹۷۰ ، قراردادی میان دو کمپانی شورولت و ای سوزو منعقد و طبق آن مقرر شد که شورولت تمام تجهیزات اتومبیل سازی این کمپانی را تامین کند.

کمپانی در سال ۱۹۷۱ مدل نوا و مونت کارلو و بیل ایر و بلیزر و سابربان را به مرحله تولید رساند و در همین سال مدل لوکسی از کاپریس را نیز به بازار عرضه کرد که نظر همگان را بخود جلب کرد.
در سال ۱۹۷۵ ، مدل کاوالیر ، یکی از موفق ترین اتومبیل های این کمپانی ، طراحی و تولید شد.
در اواسط دهه ۱۹۸۰ ، نیز این کمپانی روابط تجاری خود را با کمپانی های ژاپنی مانند : تویوتا و سوزوکی گسترش داد .
در حال حاضر این کمپانی به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان اتومبیل مطرح است و نیز مدل‌های جذاب این کمپانی مانند : کوروت و کاپریس طرفداران بی شماری دارند .




طبقه بندی: دانستنیهای خودرو،
برچسب ها: دانستنیهای خودرو،
[ 1389/08/30 ] [ 06:24 ب.ظ ] [ علی اسکندری ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ برای علاقه مندان به اتومبیل ساخته شده است
هر روز آخرین مطالب دنیای اتومبیل و اخبار مربوطه داخل کشور
برای شما عزیزان بر روی وبلاگ قرار خواهد گرفت.
شما عزیزان نیز میتوانید با عضویت در سایت از آخرین آپدیت ها و اخبار سایت باخبر شوید
اخبار خودرو ، بازار خودرو ، قیمت خودرو ، معرفی و آزمایش فنی خودرو های جدید فقط در IRANSUV


لطفا برای دیدن تمام مطالب به صفحات بعدی مراجعه کنید
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :





Powered by WebGozar

بک لینک طراحی سایت